کد خبر 1359575
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
تعدی به روحانیان در حرم رضوی به شدت محکوم است

علمای اهل سنت هرمزگان هتک حرمت به حرم امام رضا(ع) و تعدی به روحانیان در ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مشرق، علمای اهل سنت هرمزگان ضمن محکومیت سوء قصد به سه روحانی در حرم مطهر رضوی که منجر به شهادت یکی از آن ها شد، افزودند: دشمن همیشه درصدداست با استفاده ازحربه ناجوانمردانه ترورشخصیت ها، به ریشه های اعتقادی ماضربه زند لذا هوشیاری همگان اعم از مردم، مسوولان و علمای شیعه و اهل سنت امری ضروری است.

امام جمعه و جماعت اهل سنت بندرعباس در این خصوص ضمن محکوم کردن این حادثه گفت: بی شک دست‌هایی در کار است تا اتحاد میان مردم و وحدت مذاهب اسلامی را برهم بزند که باید همه مردم، مسوولان و علما هوشیاری لازم را در این راستا داشته باشند.

شیخ عبدالباعث قتالی افزود: این واقعه تلخ با هر قصد و نیتی که صورت گرفته باشد، امری غیرشرعی ، غیراخلاقی و محکوم است.

به گفته امام جمعه اهل سنت بندرعباس، اتحاد جامعه اسلامی و وحدت شیعه و اهل سنت در این جامعه امری ناگسستی است و این اقداماتی کور که به شهادت علما و روحانیان ختم می‌شود، نمی‌تواند عاملی برای تفرقه در میان امت اسلامی باشد.

دشمن درصدد ضربه زدن به ریشه های اعتقادی مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت محله سورو بندرعباس نیز ضمن محکوم کردن شهادت ۲روحانی اهل سنت در گنبد کاووس و شهادت و مجروح شدن روحانی دیگر در صحنه پیامبر اعظم (ص) حرم امام رضا(ع) تاکید کرد: دشمن همیشه درصدد است، به ریشه های اعتقادی ما مسلمانان ضربه بزند.

شیخ محمد صدیق فهیمی خاطرنشان کرد: لازم است با هوشیاری کامل و با روشنگری از نفوذ عناصر فریب خورده بکاهیم و کوچکترین ناامیدی به خود راه ندهیم وهمواره براین باورباشیم که اراده دشمن بسیار سست و بیش از آنچه فکرکنیم ضعیف است.

حادثه ترور سه روحانی در حرم رضوی جنایت استکبار را بیشتر نمایان ساخت

امام جمعه اهل سنت روستای کنار سیاه قشم نیز با صدور بیانیه ای ترور سه روحانی در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی را محکوم کرد و گفت: این حادثه هولناک و این جنایت نابخشودنی در این ماه با عظمت خوی ددمنشانه استکبار جهانی و ایادی آنان را بیش از پیش نمایان ساخت.

شیخ ابراهیم ابراهیمی افزود: حادثه ترور سه روحانی در ماه مبارک رمضان و در حرم مطهر حضرت رضا(ع) دل هر انسان آزاده ی را به درد می آورد.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام از وحدت و انسجام ملت ایران خشمگین و سرخورده شدند و شکی نیست که با طرح چنین فجایع و دسیسه هایی سعی در برهم زدن این وحدت و اتحاد در بین مسلمانان دارند اما دشمنان اسلام بدانند که با چنین حرکت های سخیفی نمی توانند خدشه به وحدت ملت ایران وارد سازند.

وی در پایان ضمن محکوم نمودن این حادثه دلخراش شهادت روحانی مجاهد ونستوه در ماه رمضان و در مکانی مبارک را به محضر رهبر معظم انقلاب ،ملت شریف ایران وخانواده ودوستداران آن عزیز سفر کرده تسلیت گفت.

جنایت درحرم رضوی بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است

امام جمعه اهل سنت بندرپل خمیر نیز با اشاره به حادثه هتک حرم به حرم رضوی و ترور سه تن از روحانیان گفت: این جنایت بسیار عظیم و جرمی نابخشودنی است و از مسوولان امر درخواست داریم که هر چه سریع تر این جنایتکاران را به سزای عمل ننگینشان برسانند.

شیخ حسین بازماندگان، هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم کرد و افزود: هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان، آزاده و مسلمان و یا غیر مسلمان به شدت محکوم است و اهل سنت ارادت خاص و ویژه ای به حضرت امام رضا (ع) دارند.

وی بیان داشت: در سومین روز ماه مبارک رمضان سه طلبه در صحن پیامبر اعظم (ص) مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفتند که این جنایت هولناکی است و هم به دلیل اینکه حرمت ماه رمضان و هم حرمت حرم مطهر رعایت نشده است و هم انسانیت و شرف را زیر سؤال برده اند.

نایب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر ادامه داد: افرادی که مورد هجمه و حمله قرار گرفتند، طلاب جهادی و مخلصی بودند که برای تبلیغ و امورات جهادی و محرومیت زدایی در حاشیه شهر مشغول به فعالیت بودند و کار جهادی این طلاب و سه روحانی عزیز در نگاه هر انسانی مورد احترام و بزرگداشت است.

وی تصریح کرد: این جنایتکارانی که از انسانیت بی بهره هستند و دارای افکار تکفیری ددمنشانه غیر انسانی هستند، در واقع اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی را زیرپا گذاشتند و پایبند نیستند و این جنایت را انجام دادند، جامعه بزرگ اهل سنت از آن ها تبری جسته و اظهار بیزاری می کند و خواهان اشد مجازات آن ها می باشد.

وی با بیان اینکه این افراد هدفشان اختلاف بین امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این حرکات که هدفشان ایجاد تفرقه در میان امت بوده است این جریانات را بارها دیده اند و تجربه کردند ولی هیچ‌گاه تحت تاثیر این جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایط و در حال حاضر و آینده حفظ می کنند و افرادی که از این جنایت ها هدفشان پراکندگی امت و ایجاد اختلاف و افتراق در امت اسلامی است، کور خوانده اند.

عالم اهل سنت هرمزگان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی کشور و مهد دلیران و شیر مردان از امت اسلامی است با وجود علمای مخلص و ولایتمدار از شیعه و اهل سنت دشمنان وحدت امت اسلامی به هیچ عنوان نمی توانند به اهدافشان برسند.

رئیس قوه قضاییه رسیدگی فوری بر شناسایی عاملان جنایت در حرم رضوی را داشته باشد

مدیر مجتمع دینی صدرالاسلام بندرخمیر نیز ضمن محکوم کردن ترورهای بی شرمانه در ۱۴ و ۱۶ فروردین ماه جاری گفت: خبر ناگوار ترور وحشیانه ۲ تن از روحانیان در چهاردهم فروردین در منطقه ترکمن صحرا و به دنبال آن ترور سه تن از روحانیان در صحن بارگاه امام رضا (ع) در شهر مشهد در ماه مبارک رمضان موجی از تاثر و تالم در سطح کشور ایجاد کرد و مردم مومن و متدین را متاثر و سوگوار نمود.

سید عبدالجلیل قتالی بیان داشت: بی تردید عامل اصلی و پشت پرده ی این ترورهای ناجوانمردانه استکبار جهانی و صهیونیست بین المللی هستند که درصددند با این قبیل حرکت های مذبوحانه اتحاد و انسجام ملی ما را متلاشی و کشور را دچار بحران نمایند.

وی ضمن محکوم کردن این ترورهای بی شرمانه از رییس قوه قضاییه انتظار می رود ضمن رسیدگی فوری و شناسایی آمران و عاملان این جنایت ها آرامش را به جامعه برگردانده و مردم را در جریان حقایق قرار دهند.

تعرض به حریم قدس رضوی و درگیری با زائران از هر نظر محکوم است

عالم و محقق اهل سنت هرمزگان نیز با اشاره به شهادت طلبه روحانی در حرم رضوی اظهارداشت: تعرض به حریم قدس رضوی و جسارت و درگیری با زائران به‌ویژه روحانیت معظم آن هم در ماه مبارک رمضان از هر نظر محکوم است.
شیخ علی ماهیگیر ضمن محکومیت این توطئه خائنانه و خبیث آن را نشانه گمراهی و ضلالت آشکار مسبب یا مسببان آن دانست و تصریح کرد: احتمال دارد به منظور ایجاد بلوا و فتنه مذهبی بین پیروان مذاهب از سوی دشمنان اسلام و ملت شریف ایران طراحی شده باشد.

این اندیشمند و محقق اهل سنت هرمزگان خاطرنشان کرد: امید دارم مجاری و مبادی قانونی ذیربط در این خصوص تمامی اقدام های لازم را به نحو مقتضی معمول فرمایند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 1
    مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ و مزدورانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس